Feu-li una ullada
ha aquest article publicat a Deculture.
Que en penseu?
Vosaltres creieu també que a Espanya hi ha un “empatx de shonen”? És cert que
dintre d’aquest gènere hi ha grans obres, algunes de les quals han marcat la
nostra vida, però també es veritat que el shonen es molt repetitiu i que una
mateixa idea la pots veure repetida a diversos llocs si tendeixes a llegir
bastant d’aquest gènere. Jo he llegit principalment shonen i l’he gaudit molt
però també es cert que tinc ànsies d’alguna cosa nova, la última vegada que
vaig gaudir plenament amb un shonen va ser amb Eyeshield 21 i probablement va
ser perquè el gènere d’esports no l’he tractat massa, tot i que ara per ara
recomano plenament llegir-lo. I es que el shonen te aquest gran defecte “vist
un, vistos tots”, recordeu aquell article mig en broma sobre les 30 normes del
shonen (del qual estic preparant la 2na part)? Dons allò es una prova de la
falta de profunditat del gènere.
I es que senyors,
m’he fet gran, tinc 20 anys però soc massa vell per gaudir d’un shonen com quan
era un xaval de 15, el canvi a partir dels 18 es molt bèstia, la teva
mentalitat canvia radicalment i amb ella els teus gustos de lectura. Alguns
direu “Home dons jo One Piece encara el gaudeixo com el primer dia”, jo també
però One Piece destaca per ser un shonen on la majoria dels seus lectors tenen
una mitjana d’edat superior a la del típic shonen i això es perquè One Piece te
una complexitat argumental més alta, tampoc en excés, a part de que es una bona
història. Si estimats lectors, ens fem grans i volem coses més elaborades, es
realment Naruto i Fairy Tail que s’han tornat pitjors o nosaltres que li
demanem més?
Tornant al escrit
de Deculture, creieu que hi ha massa shonen a Espanya? Crieu que s’hauria d’apostar
un mica més per series més adultes? I recuperar una mica els clàssics, alguns
rebutjats per la seva qualitat de dibuix? En aquest apartat no m’indigno tant
perquè hem d’acceptar un fet, en el manga el dibuix es un 40%, potser no es la
meitat i la història val més però es un percentatge alt, hem sembla més que
normal que hi hagin algunes reserves a publicar segons que i es que els
clàssics tenen aquest problema, el seu dibuix esta menys desenvolupat perquè en
aquells temps no existia més nivell o era més escàs. Però es també una
llàstima, he llegit algun clàssic que m’ha captivat bastant, una de les peces d’Osamu
Tezuka per exemple (pare i déu del manga, autor de moltíssimes obres, entre
elles Astroboy, i que va establir les bases per el manga actual) de nom Dororo,
el dibuix mai m’hauria atret, és més, mai l’hauria relacionat amb el manga si
no fos perquè sabia lo que estava llegint, i tot i així valia la pena.
Entenc també la
crítica a l’aposta per series molt recents a Japó que han causat un furor
brutal que ha desaparegut amb la mateixa velocitat amb la que va arribar. El
millor exemple es Ao no exorcist (Blue exorcist aquí a Espanya), seria mensual
amb capítols de 20 i poques pàgines que va obtenir, es cert, un anime al cap de
poc temps d’haver-se publicat però que va tindre que acabar-se per la lentitud
de la seria. Va ser una de les novetat de l’any passat al saló de Barcelona, i
ara que? Ho apostem tot per la moda lo qual es massa arriscat perquè hi han
modes molt curtes, quasi espontànies.
En fi, us deixo
reflexionant sobre aquest fet, que quedi clar que encara soc un gran fan del
shonen, l’únic que passa es que m’he fet gran.
P.D: El tema de
la pensió on ho he de preguntar?
Nuse, putse si es cert que ens fem grans xd
ResponEliminaNo li trobo massa emocio als mangues ja, one piece es l'unic que m'agrada, pero m'agrada molt mes l'anime que el manga, i bueno putse la prova que ens fem grans es que les altres 3 "grans" no paren de defraudar-nos, pero putse es que esperem massa d'elles com dius cesc xd