La Creu Roja
japonesa ha iniciat una campanya utilitzant aquesta imatge com a portada ( i
perquè no dir-ho, com a reclam) que donarà inici el pròxim 22 de desembre i s’acabarà
el 31 de Març de l’any que ve. La cosa no acaba aquí però, sapigueu que si
teniu entre 19 i 26 anys (si viviu a Japó sinó dons res) us donaran de regal una
llibreta o una tassa (amb imatges de Naruto òbviament), lo qual hem fa assaltar
un dubte, si t’emportes regal et donen bocata ho has de triar?
Això m’ha fet
força gràcia però que sapigueu que no es res de nou. Durant les últimes...dues
dècades crec, alguns personatges de manga han sigut utilitzats per donar
diversos missatges, el que he vist més vegades és Doriemon que se’l podia
trobar inclús en els rètols de “perdonin les molèsties” de les obres, a part de
que el gat còsmic és la mascota d’un banc amb bastant importància a Japó, també
ho és per cert la Hello Kitty, que deuen tenir els gats? Això es dona perquè
els personatges amb més popul·laritat han reunit un increïble nombre de fans,
és ha dir, un personatge fictici ha acabat per desenvolupar poder social, poder
de masses, i això no ha passat desapercebut per alguns que han decidit
aprofitar-ho. Un altre exemple de personatge de masses és la Hatsune Miku, una
cantant japonesa amb bastant d’èxit al país la qual... no existeix, la seva veu
està generada per un programa d’ordinador (creat a la Pompeu Fabra de Barcelona
) i aquest és un fet conegut per el públic. La “noia” en qüestió ha fet inclús
concerts “en viu”, allà vaig descobrir la màgia dels hologrames, i fa tot el
que s’espera d’una cantant famosa malgrat que li falten algunes dimensions més
que la resta, la part bona de tot plegat és que aquesta no surt a les revistes
del cor on se la veu enrollant-se amb algú...amb qui? Amb un antivirus? Amb el
programa Winrar? “Sempre hem diu que se n’anirà però al final sempre es queda”
Pobre Winrar, amb lo bon nano que és.
![]() |
Imatge d'un concert de la Hatsune Miku |
La veritat es que
utilitzar personatges manga per aquests tipus de coses hem sembla una idea
genial, no hem molesta el gens mínim, alguns diuen que això es sobrexplotar un
personatge o degradar-lo, jo personalment ho veig com el que en certa manera
és, un famós fen un anunci. Això només ha passat a Japó, on la cultura manga s’ha
convertit en una part essencial de la societat (sabíeu que es gasten més diners
en fer paper per dibuixar manga que per paper higiènic?) i es natural que es
vegin coses com aquestes, aquí a casa difícilment passarà, però seria divertit
oi que si? L’anunci de les mascotes abandonades “ell mai no ho faria” amb un
Pikachu trist segur que tindria un efecte bastant impactant en alguns (jo per
exemple) i si ens quedem en el marge social que us semblaria un anunci de
donacions a una ONG on aparegués en Goku fent una bola Genki i demanant la
nostra “força” per erradicar la pobresa? Més d’un trauria la cartera (jo per exemple,
si, un altre cop).
En fi, aquest ha
sigut un article dedicat al poder social del manga en la societat, espero que
hagueu pres apunts perquè farem examen i potser entra, de moment us dic moltes
gràcies per llegir.
Bastant interessant l'article la veritat xd
ResponElimina