Benvinguts a MB 2.0

Aquest es un blog que ha nascut amb l’únic objectiu d’entretenir als seus seguidors. Si ets un fan del manga, l’anime i de tot allò relacionat amb aquest món d’entreteniment aleshores et convido a quedar-te i gaudir del que t’ofereix-ho aquí. Encara falta molt perquè aquest blog arribi a desenvolupar-se completament i espero que vulgueu ajudar-me a fer-ho, estic obert a tota proposa que hem feu, a tota opinió que vulgueu compartir, a tota pregunta que necessiti una resposta. Qualsevol petició respecte a algun tema del blog me la podeu fer a mangablog@hotmail.com.

Dit això, benvingut a Manga Blog 2.0

dimecres, 12 de desembre del 2012

Personatges de ficció i el poder de les masses


La Creu Roja japonesa ha iniciat una campanya utilitzant aquesta imatge com a portada ( i perquè no dir-ho, com a reclam) que donarà inici el pròxim 22 de desembre i s’acabarà el 31 de Març de l’any que ve. La cosa no acaba aquí però, sapigueu que si teniu entre 19 i 26 anys (si viviu a Japó sinó dons res) us donaran de regal una llibreta o una tassa (amb imatges de Naruto òbviament), lo qual hem fa assaltar un dubte, si t’emportes regal et donen bocata ho has de triar?


Això m’ha fet força gràcia però que sapigueu que no es res de nou. Durant les últimes...dues dècades crec, alguns personatges de manga han sigut utilitzats per donar diversos missatges, el que he vist més vegades és Doriemon que se’l podia trobar inclús en els rètols de “perdonin les molèsties” de les obres, a part de que el gat còsmic és la mascota d’un banc amb bastant importància a Japó, també ho és per cert la Hello Kitty, que deuen tenir els gats? Això es dona perquè els personatges amb més popul·laritat han reunit un increïble nombre de fans, és ha dir, un personatge fictici ha acabat per desenvolupar poder social, poder de masses, i això no ha passat desapercebut per alguns que han decidit aprofitar-ho. Un altre exemple de personatge de masses és la Hatsune Miku, una cantant japonesa amb bastant d’èxit al país la qual... no existeix, la seva veu està generada per un programa d’ordinador (creat a la Pompeu Fabra de Barcelona ) i aquest és un fet conegut per el públic. La “noia” en qüestió ha fet inclús concerts “en viu”, allà vaig descobrir la màgia dels hologrames, i fa tot el que s’espera d’una cantant famosa malgrat que li falten algunes dimensions més que la resta, la part bona de tot plegat és que aquesta no surt a les revistes del cor on se la veu enrollant-se amb algú...amb qui? Amb un antivirus? Amb el programa Winrar? “Sempre hem diu que se n’anirà però al final sempre es queda” Pobre Winrar, amb lo bon nano que és.        


Imatge d'un concert de la Hatsune Miku 



La veritat es que utilitzar personatges manga per aquests tipus de coses hem sembla una idea genial, no hem molesta el gens mínim, alguns diuen que això es sobrexplotar un personatge o degradar-lo, jo personalment ho veig com el que en certa manera és, un famós fen un anunci. Això només ha passat a Japó, on la cultura manga s’ha convertit en una part essencial de la societat (sabíeu que es gasten més diners en fer paper per dibuixar manga que per paper higiènic?) i es natural que es vegin coses com aquestes, aquí a casa difícilment passarà, però seria divertit oi que si? L’anunci de les mascotes abandonades “ell mai no ho faria” amb un Pikachu trist segur que tindria un efecte bastant impactant en alguns (jo per exemple) i si ens quedem en el marge social que us semblaria un anunci de donacions a una ONG on aparegués en Goku fent una bola Genki i demanant la nostra “força” per erradicar la pobresa? Més d’un trauria la cartera (jo per exemple, si, un altre cop).


En fi, aquest ha sigut un article dedicat al poder social del manga en la societat, espero que hagueu pres apunts perquè farem examen i potser entra, de moment us dic moltes gràcies per llegir.       


1 comentari: